De Wereld van Oranje

Challenge
Ontwikkel een huisstijl waarin de KNVB als één merk herkenbaar is, met ruimte voor onderscheid tussen Oranje, Amateur en Corporate.
Approach
We hebben een merk ontwikkelt met één centrale merkgedachte en visuele identiteit die verbinding, herkenbaarheid en diversiteit binnen het voetbal samenbrengt.
Impact
Een future-proof branded house met een heldere merkstructuur en frisse uitstraling, voor alle liefhebbers van het Nederlandse voetbal.
Deliverables
De visuele identiteit is vertaald naar heldere richtlijnen, templates en middelen die zorgen voor herkenning en consistentie in alle uitingen.
Doelgroep
Meer weten?
Contact
Pim
Pim Berentzen
Your creative partner

Pim is creative producer en mede-eigenaar. Als echte regelaar produceert hij samen met het productieteam de beste campagnes en social content om de nieuwe generatie de bereiken.

Service
Brand development
Client
KNVB
Year
2024
De Wereld van Oranje
De Wereld van Oranje
De Wereld van Oranje
De Wereld van Oranje
De Wereld van Oranje
De Wereld van Oranje

De KNVB staat voor meer dan alleen voetbal; het vertegenwoordigt trots, passie en verbinding in alle lagen van de samenleving. Vanuit één krachtige identiteit creëren we een uniforme uitstraling die het Nederlandse voetbal versterkt en verbindt. Met 'Ons Voetbal Kleurt de Wereld Oranje' als leidend principe brengen we alle facetten van het voetbal samen, onder één sterk en herkenbaar merk.

Oranje is zoveel meer dan een kleur; het staat symbool voor eenheid en trots voor honderdduizenden fans. Met de boodschap 'Nothing Like Oranje' bouwen we verder aan deze unieke verbinding, die generaties overschrijdt en nieuwe fans inspireert. Van jong tot oud, Oranje brengt iedereen samen in gedeelde passie en onvergetelijke momenten.

Amateurvoetbal vormt het hart van onze voetbalcultuur en verbindt miljoenen liefhebbers in steden en dorpen door heel Nederland. Met 'Vier Het Voetbal' vieren we het plezier, de vriendschappen en de onvervangbare momenten op en rondom het veld. Tegelijkertijd moedigen we een nieuwe generatie aan om te ervaren hoe mooi het is om samen te voetballen.

Pim Berentzen
Your creative partner

Pim is creative producer en mede-eigenaar. Als echte regelaar produceert hij samen met het productieteam de beste campagnes en social content om de nieuwe generatie de bereiken.

Contact ons 24/7