Nationale Postcode Loterij x The New Originals - Breaking Boundaries

Voor het EK lanceerden de Nationale Postcode Loterij en The New Originals een limited edition fan shirt.

Client
Nationale Postcodeloterij
Year
2024
Nationale Postcode Loterij x The New Originals - Breaking Boundaries

We brachten deze twee unieke merken samen om een ontwerp te creëren dat de saamhorigheid en passie van de fans voor het nationale team weerspiegelt. “Het is een onverwachte samenwerking tussen twee merken die op het eerste gezicht weinig met elkaar gemeen hebben, waarbij het EK voor de verbinding zorgt en grenzen tussen de merken verbroken konden worden,” aldus Pim Berentzen, mede-eigenaar bij ODB.

Tijdens de ‘Breaking Boundaries’ campagne, die van 13 tot en met 26 mei plaatsvond, maakte heel Nederland kans op een limited edition Postcode Loterij X The New Originals fan shirt. Dit shirt is geïnspireerd op het iconische EK shirt uit ’88, met een extra knipoog naar beide merken. Rizky Lasahido van TNO vertelt: “In het design hebben wij kenmerken van TNO en de Postcode Loterij verwerkt. De ‘9 dots’ van TNO spelen een belangrijke rol en komen terug in het rugnummer, en de herkenbare rode kleur van de Postcode Loterij is verwerkt in de kraag en de mouwen.”

Het lanceren van een voetbal fan shirt was een primeur voor beide merken. Nerino Kasljevic, Senior Online Marketeer bij de Postcode Loterij, benadrukt: “Bij de Postcode Loterij draait het om samen winnen en juichen, ook bij het EK verbinden deze emoties ons land. Met het shirt willen we de verbinding tussen fans versterken.” Daarnaast voegt Nina Lodeizen, Marketeer bij de Postcode Loterij, toe: “Het shirt is van 100% duurzaam gerecycled polyester geproduceerd, en is dus in lijn met onze missie om bij te dragen aan een betere wereld.”

We verzorgden de videoproductie voor ‘Breaking Boundaries’ en de campagne wordt uitgerold op online en social kanalen, waar het enthousiasme en de verbondenheid van de fans volop zichtbaar zijn.

Pim Berentzen

Let’s talk

Pim is creative producer en mede-eigenaar. Als echte regelaar produceert hij samen met het productieteam de beste campagnes en social content om de nieuwe generatie de bereiken.